Správne nastavené kľúčové slová sú základom dobrého mediálneho monitoringu či mediálnej analýzy. Ak sú vzťahy s verejnosťou náplňou vašej práce, mať kvalitne zmapované mediálne výstupy je nevyhnutnosťou. Ako na to, ak to čo potrebujete vedieť zasahuje do rôznych oblastí?
Pozrite si 6 tipov, ako správne nastaviť kľúčové slová pre váš monitoring médií:
- Porozmýšľajte nad tým, aké informácie chcete sledovať a o čom chcete, aby váš monitoring informoval.
- Počet kľúčových nie je až tak dôležitý, ich presnosť je. Preto sa netreba obmedzovať pri vytváraní zoznamu. Ak chcete dostávať informácie o hospodárení bánk, je lepšie nastaviť viacero fráz, ako napríklad „hospodárske výsledky bánk“, „finančné výsledky bánk“, ako len všeobecne slovo banka.
- Ak už viete, čo chcete sledovať, my sa vieme zamerať na to, ako tieto články dostať do monitoringu. Chcete vedieť, ako masmédiá píšu o vašich šéfoch a hovorcoch? Chcete vedieť ako médiá prezentujú konkurenciu, alebo či testujú vaše a konkurenčné produkty? Každú z týchto oblastí vieme nastaviť ako samostatnú tému, aby ste informácie dostávali štruktúrovane a prehľadne.
- Nad skloňovaným slov a fráz si nemusíte lámať hlavu. Náš systém a tím si s tým poriadia. Stačí nám poslať zoznam v základnom tvare, ostatné už nastavíme my.
- Ak sú vaše kľúčová slová viacvýznamové, a chcete dostávať iba relevantný obsah, treba upresniť, čo je pre vás dôležité, a v akej súvislosti vás tieto slová zaujímajú. Systému presne povieme, čo má vyhľadávať. Zároveň nastavíme, aké kombinácie kľúčových slov a fráz, ktoré vyhľadávať nemá, aby sa vám v monitoringu neobjavovali zbytočné informácie.
- Ak po čase zistíte, že treba niektoré zo zadaných slov upraviť, nie je to problém a spravíme to operatívne.
Ak máte záujem o monitoring médií, kontaktujte nás a radi vám odpovieme na akékoľvek otázky: +421 915 719 026 alebo info@slovakia-online.sk