Ako si správne nastaviť kľúčové slová v monitoringu médií?

Správne nastavené kľúčové slová sú základom dobrého mediálneho monitoringu či mediálnej analýzy. Ak sú vzťahy s verejnosťou náplňou vašej práce, mať kvalitne zmapované mediálne výstupy je nevyhnutnosťou. Ako na to, ak to čo potrebujete vedieť zasahuje do rôznych oblastí?

Pozrite si 6 tipov, ako správne nastaviť kľúčové slová pre váš monitoring médií:

  1. Porozmýšľajte nad tým, aké informácie chcete sledovať a o čom chcete, aby váš monitoring informoval.
  2. Počet kľúčových nie je až tak dôležitý, ich presnosť je. Preto sa netreba obmedzovať pri vytváraní zoznamu. Ak chcete dostávať informácie o hospodárení bánk, je lepšie nastaviť viacero fráz, ako napríklad „hospodárske výsledky bánk“, „finančné výsledky bánk“, ako len všeobecne slovo banka.
  3. Ak už viete, čo chcete sledovať, my sa vieme zamerať na to, ako tieto články dostať do monitoringu. Chcete vedieť, ako masmédiá píšu o vašich šéfoch a hovorcoch? Chcete vedieť ako médiá prezentujú konkurenciu, alebo či testujú vaše a konkurenčné produkty? Každú z týchto oblastí vieme nastaviť ako samostatnú tému, aby ste informácie dostávali štruktúrovane a prehľadne.
  4. Nad skloňovaným slov a fráz si nemusíte lámať hlavu. Náš systém a tím si s tým poriadia. Stačí nám poslať zoznam v základnom tvare, ostatné už nastavíme my.
  5. Ak sú vaše kľúčová slová viacvýznamové, a chcete dostávať iba relevantný obsah, treba upresniť, čo je pre vás dôležité, a v akej súvislosti vás tieto slová zaujímajú. Systému presne povieme, čo má vyhľadávať. Zároveň nastavíme, aké kombinácie kľúčových slov a fráz, ktoré vyhľadávať nemá, aby sa vám v monitoringu neobjavovali zbytočné informácie.
  6. Ak po čase zistíte, že treba niektoré zo zadaných slov upraviť, nie je to problém a spravíme to operatívne.

Ak máte záujem o monitoring médií, kontaktujte nás a radi vám odpovieme na akékoľvek otázky: +421 915 719 026 alebo info@slovakia-online.sk

Kontaktujte nás

Obchodné oddelenie

+421 915 719 026

Sekretariát

02/434 10 996